Prodáváte nemovitost a přemýšlíte, jak ji připravit, aby byl výsledek zajímavý a co nejpříznivěji zvýšil poptávku a tím i cenu? Snad vám pomůže i náš malý rádce.
Home staging – výraz, který se začíná ve světě realit objevovat stále častěji. Jak je důležitý pro dobrou prezentaci bytu a rychlejší prodej, zatím nebylo empiricky dokázáno, ale kdo to zkusil, ví. Stačí často i malé úpravy a výsledný efekt je tak zásadní, že dokáže cenu bytu zvýšit o desetitisíce. A zájem o dobře prezentovaný byt je mnohem větší.
Pryč s osobními věcmi a zbytečnostmi
Než se objeví první zájemce o prohlídku bytu, je nutné zbavit prostor zbytečností, jako jsou zaprášené dekorace, plakáty na zdech, vzpomínky z cest či vyloženě osobní věci včetně fotografií. Nejen, že tak byt odosobníte a nebude pro vás tolik emotivní nabízet svůj domov k prodeji, také zájemce ocení, když nebude vyrušován od prohlídky samotné nemovitosti. Jestli v bytě stále bydlíte, měli byste mít po ruce nějaký přiměřený box či krabici, kam před příchodem zájemců všechny tyto předměty uklidíte.
Úklid opravdu velký
Mělo by být automatické, že nabízený byt bude zářit čistotou. Bohužel z fotografií na realitních serverech jasně vyplývá, že tomu tak není. Neudělejte tu chybu a nefoťte váš byt neuklizený, to by mohlo fatálně snížit konečnou prodejní cenu, nebo by mohl být mnohem menší zájem vůbec váš byt navštívit.
Také drobné opravy či vymalování jednotlivých pokojů se vyplatí. Uvolněné zásuvky ve zdi, odlepené lišty či vydrolená omítka a díry po hřebících nezlepšují celkový pohled na byt a tím i zájem o prohlídku. Jestliže se rozhodnete vymalovat, vsaďte na bílou, ta působí čistě a nikoho neurazí.
Drobnosti s velkým vlivem
Jak zařídit, aby i váš byt vypadal před focením jako z katalogu? Zkuste triky bytových designérů a zaujměte maličkostmi, které zvýší celkový dojem z bytu o sto procent. Stačí květiny v jednoduché váze, miska ovoce na stole, předložka nebo hebké osušky v koupelně, zajímavý obraz nad pohovkou nebo závěsy v oknech. Tyto dekorace často rozhodnou o dobré ceně a rychlém prodeji.