Pracovat z domů není už dnes nic výjimečného a této možnosti využívá čím dál větší počet lidí. Jednak jste pánem svého času, kdykoliv si uděláte kávu, zajdete na toaletu a šéf vám nedýchá na krk. Tento způsob není však vhodný pro každého. Mimo jmenovaných výhod potřebujete totiž soukromí, klid a hlavně sebedisdiplínu. Každý neumí ráno vstát a pracovat, když ho nikdo nenutí. Pokud patříte mezi osoby, které mají v tomto ohledu jasno, nejspíš se chystáte na zařizování domácí kanceláře. V dnešním článku přinášíme pár užitečných rad, jak má domácí pracovna vypadat.
Umístění je závislé na vašem povolání
Správné umístění se odvíjí především od vašeho povolání. Jiné nároky bude mít fotograf, architekt, spisovatel či finanční poradce. V tomto ohledu se liší rozmístění nábytku i nutnost přítomností denního světla a prostory, pro případné rýsování. Vaše pracovna nemusí působit honosným dojmem, ale měla by být útulná. Místo, kde pracovna vznikne je provázáno také s faktem, zda si domů budete zvát klienty.
Pamatujte na dostatek prostoru
Práce z domova je většinou úzce spjata s počítačem nebo notebookem. Proto je více než jasné, že budete potřebovat pohodlné křeslo, prostorný psací stůl, úložné prostory v podobě polic a přihrádek či úložných boxů. Pravděpodobně budete vlastnit i tiskárnu se skenerem a proto pamatujte na prostor navíc. Nezapomínáme na odpadkový koš, a pokud je to možné i pohovku, pro klienty nebo váš odpočinek.
I vy máte svou pracovní dobu
Jak bylo výše uvedeno, velmi záleží na tom, zda si budete domů zvát i klienty. Pokud se obchodní schůzky dají řešit v kavárně, máte volnější ruku ve výběru vhodné místnosti. Často využívané jsou prostory pod schodištěm, pokud žádné nemáte pak je vhodný obývák nebo jídelna. Na co nikdy nezapomínejte je, že byste si měli tento svůj koutek předělit buď pomocí paravánu, nebo posuvných japonských stěn. Proč? Protože se velmi často stává, že lidé přestanou rozlišovat mezi volnem a prací. Proto přesto, že pracujete z domu, nechávejte si vždy prostor pro rodinu, pohodlí a odpočinek. Svůj koutek prostě zamkněte a nepracujte „přesčas“.