Předem stanovený cíl zvyšuje nejen motivaci, ale i výkon samotný. Chcete-li zvládnout mnohem víc práce a být efektivnější stanovte si pravidla, kterých se budete držet. Určitě tím nemyslíme, aby se stal z vás workoholik.
Ovšem dodržování jednotlivých bodů a systematické třídění úkolů pomůže snadněji dosáhnout cíle. Nesmíte samozřejmě opomíjet i důležitost odpočinku. V dnešním článku přinášíme 6 tipů, jak zlepšit produktivitu a usnadnit si práci.
Tip č. 1 – při práci se nenechte rušit
Ze všeho nejdříve se zbavte veškerých rušivých elementů. Nejlépe se pracuje v prostředí, kde nás neruší zbytečné zvuky a nestraší další rozdělané úkoly. Oddělte svou pracovní část od zbytku pracujících či domácnosti, pokud pracujete z domu, zajistěte si soukromí. Vypněte si mobilní telefon, zapomeňte na čtení emailů, facebooku, SMS. Telefon nevypínejte pouze v případě, že jej pro svou práci nutně potřebujete. Vyčleňte si však prostor pro vyřizování obchodních telefonátů a administrativu.
Tip č. 2 – mějte na stole pořádek
Přehlednost pracovního stolu je klíčová. Budete-li mít stůl přeplněný věcmi, způsobí to chaos a rozptýlí vás to od činnosti. Využijte šuplíky, poličky, krabice, pořadače a vše uložte na své místo.
Tip č. 3 – zajistěte si komfort
Neméně důležité je při práci i pohodlí. Kancelářská židle či křeslo, ve kterém trávíte čas prací, by mělo být pohodlné. Bolavá záda moc energie nepřidají. Do tohoto bodu patří i krátké mini přestávky na toaletu, občerstvení a protažení těla.
Tip č. 4 – strategie
Bez předem stanoveného plánu nebudete moci efektivně pracovat. Je lépe předem vědět, jakých výsledků chceme dosáhnout. Teprve následně je možné plánovat a přidávat nové úkoly. Jasně si vymezte pracovní a volný čas. Snažte se vždy předem naplánovanou práci stihnout v daném časovém úseku. Přesouvání úkolů způsobí zmatek a práce se vám nakupí.
Tip č. 5 – stanovte si priority
Stanovte si priority a ideálně každý večer či hned ráno sestavte plán, jaké úkoly musíte udělat nejdříve. Po ránu má člověk dost energie, proto ty největší, nejtěžší úkoly udělejte první. Navíc se bude hned lépe pracovat s myšlenkou, že nejhorší máte za sebou. Žádné ze stanovených úkolů nepřesouvejte na následující den. Mohl by se z toho stát snadno zlozvyk.
Tip č. 6 – odreagování
Nepodceňujte ranní rituály, jako je snídaně či chvilkové posezení s rodinou nebo kolegy. Nebývá zpravidla moc příjemné vstát a hned se pustit do složitých úkolů. Stejně tak nezapomínejte na oběd a odpočinek. Vyčistěte si hlavu malou procházkou. Natrénujte si umění vypínat a opětně načerpat ztracenou energii. Jestliže budete pracovat neustále, stejně více práce neuděláte, protože budete vyčerpáni v mnohem kratším čase.